Indicator 3 Percentage diploma’s in wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs ten opzichte van alle diploma’s hoger onderwijs

Tabel 5. Evolutie aandeel diploma's wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs t.o.v. alle diploma's hoger onderwijs in Vlaanderen

201220132014
Vlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)17,76%18,7%20,6%
201220132014
Vlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)17,76%18,7%20,6%
201220132014
Vlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)17,76%18,7%20,6%

Figuur 3. Internationale positionering van Vlaanderen inzake het aandeel diploma's wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs t.o.v. alle diploma's hoger onderwijs (2014)

DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland0%5%10%15%20%25%30%35%aandeel diploma's wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs t.o.v. alle diploma's hoger onderwijs (2014)DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland05101520253035 DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland0%5%10%15%20%25%30%35%aandeel diploma's wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs t.o.v. alle diploma's hoger onderwijs (2014)DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland05101520253035 DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland0%10%20%30%aandeel diploma's wiskunde, wetenschappen en technologie in het hoger onderwijs t.o.v. alle diploma's hoger onderwijs (2014)DuitslandFinlandVerenigd KoninkrijkZwedenFrankrijkSpanjeItaliëZwitzerlandIerlandDenemarkenVlaanderen (Vlaamse Gemeenschap)JapanNoorwegenBelgiëNederland0102030

Bron: dept. Onderwijs en Vorming

Vanwege de nieuwe ISCED indeling, is een historische vergelijking (nog) niet mogelijk.